header pic

header pic

Tuesday, February 18, 2014

It is certainly

Assalamualaikum pembuka bicara ..
terima kasih kpda yg sudi membaca ..

what was that .. ?
benda apa yang certain nya ? 
it is .. 



why so suddenly .. ? 
i don't know why but .. hari nh da banyak kali aku terpikir psal nh ..
bkn hr nh saja .. ada jgk sblum2 nh ..
pernah tak terfikir kita mati secara tiba-2 ? tanpa sebarang petanda ..
aku selalu sangat2 berfikir mcm tu .. tmbh plak bila sengsorg ..
paling kerapnya sblum tidur .. 
baring .. tngok syiling .. 
  ' macam mna agaknya kalau Allah amek nyawa aku eh ? '
' tak kan la aku nk mengadap Allah mcm nh .. dgn jiwa dan hati yang tah apa2 '
Allahu .. :'(


kalau org tnya ' Bersediakah untuk mati ? '
ofkos la jwpannya TAK ! but why ...?? masih ingin menikmati keindahan duniawi ?
bukan .. ! bukan sbb tu .. 
~ mengenangkn DOSA mengunung yg masih belum di-kaver dgn PAHALA ..
AMALAN yang amat sedikit .. IMAN yang masih bergolek ibarat roda ~
ya Allah ! aku terlalu takut utk menghadapMU..
aku terlalu malu dgn hasil yg ku tuai di dunia .. sangat sedikit bilangannya ..
layakkah aku untuk menapaki Jannah-Mu .namun ..
aku tidak sanggup dihumban ke neraka jahanam-Mu..
 ya Allah .. sungguh Kau yang Maha ADIL lagi Maha PENGASIH dan PENYAYANG ..



dapatkah aku merasai nya .. ? 
merasai detik bahagia pabila bertemu sang Pencipta ..
jgn kn bertemu sang Pencipta .. adakah aku mampu melalui titian sirat yg halus itu . ?
ya Allah , golongknlah kami dalam golongan yg berIMAN dan mendpt naunganmu
di akhirat kelak .. 

mlm nh jugak aku terpikir .. kalau aku mati nnt ..
sapa nk tolong umi .. masak .. teman umi buat kek..kuih .. 
sapa nk tolong baca kt ayah lps nh klo ayah xnmpk .. sapa nk tolong ayah buat kerja2 dia 
kak ngah .. haziq .. shamir .. adik .. 
kakak ampa da tnggai sorg .. k.ngah jaa ..
da xdak kn kakak yg garang nh .. 
da xdak kakak yg nak buat aiskrim kt adik bila adik nak aiskrim .
bru family .. 


alaaa shamir xdak ..





kengkwn plak ..
da xdak kn kwn yg emo kuat cm aku nh .. 
kwan yg suka buat bising xbenti ..
perangai tah apa2 nh kn ..
tp apa2 pun aku sayang smua.. kalian semua la yg bnyk tlg aku ..
kalau aku da xada .. blog nh aku bg kt kegkwn yg xda blog ..
boleh la depa coretkan apa yang depa rasa .. 
aku nak depa rasa apa yg aku rasa bila menulis .. 
Salsabila Zanudin .. you can take over this blog when i'm gone ..
sal jaga blog nh baik2 tau .. series km nak serahkan blog nh kat sal..
sal boleh tulih apa ja yg sal nak mcm mna yg km tulih sblum nh .. :')



Setiap insan pasti akan merasai ‘mati’,
Cuma masanya tak siapa pun pasti,
Kegerunan Izrail mesti dihadapi,
Walaupun diri mendesak ingin melarikan diri,
Tapi, kenapa perlu menghadapi mati?

Mati adalah salah satu tanda kekuasaan Illahi,
Diam di barzakh menunggu saat tibanya hari penghisaban diri,
Ruang rehat bagi mereka yang iman dan taqwa dijadikan pakaian diri,
Tetapi sebaliknya nasib mereka yang sering memungkiri,
Perintah Illahi.


” Dan bagi tiap-tiap umat ada tempoh (yang telah ditetapkan) maka apabila datang tempohnya, tidak dapat mereka tundakan walau sesaatpun, dan tidak dapat pula mereka dahulukan.“(al-Araf:34)

moga bermanfaat buat diri ini dan hamba2-Nya yg lain ..

















2 comments:

  1. lappyku banjir :') may Allah guide us angeeel . love u for Allah's sake ! samapai syurga insyaAllah ^^

    ReplyDelete
  2. Kematian tak mengira usia. MArilah pertambahkan amal qawiy, bukan amal dhoif. Semoga Allah terima amal mu dan amalku. :)

    ReplyDelete